niedziela, 16 marca 2014

Z cyklu ,,Osobiste przemyślenia" : Kochać czy być kochanym ?


                                      Inspiracją do napisania dzisiejszego postu była moja babcia (kochana ! ) , która po kontrowersyjnej wymianie zdań z moim dziadkiem ,stwierdziła : ,, Człowiek jest po to ,aby pomagał drugiemu człowiekowi , więc dlaczego ja mam tego nie robić ?"
                                      Moja babcia jest dla mnie ogromnym autorytetem. Uwielbiam z nią rozmawiać. Mam świadomość ,że nikt nie jest idealny ,ale jej do ideału naprawdę mało brakuje. Jest osobą mądrą i to ona uczyła mnie modlitwy i ganiła za zapominanie o niej. To ona nauczyła mnie miłości. Jest więc dla mnie osobą ważną.
                                     Pytanie ,które znajduje się w tytule zadajemy sobie często. Wiele razy można było je przeczytać na ask.fm albo odpowie.pl. Ludzie zwykle wybierali jedną z tych dwóch możliwości.Prawie ikt jednak nie dostrzegał trzeciej. Trzecią możliwością odpowiedzi na to było : obydwa są tak samo ważne. O ile kochanie kogoś jest rzeczą bardzo potrzebną to jakbyśmy sobie poradzili gdyby ktoś nie kochał nas ? Byłyby na tym i tak już bardzo zepsutym i brutalnym świecie właściwie same samobójstwa (z roku na rok wskaźnik występowania samobójstw rośnie). Wiemy dobrze ,że Bóg nas kocha ,ale to nam nie wystarcza. Jest to zazwyczaj miłość odwzajemniona , aczkolwiek Bóg jest z nami praktycznie tylko duchowo. Zaś my potrzebujemy drugiej osoby zaraz , natychmiast koło siebie. Potrzebujemy wsparcia. Miłości.

                                   Nawiązując jeszcze do WOS'u chcę także powiedzieć ,że człowiek jako istota społeczna zawsze potrzebował drugiego człowieka. Czy matka nie kocha swojego dziecka ? Czy dziecko nie kocha swej matki ? Czy mogłoby ono wychować się bez rodziców ? Nie , bo nie jest samowystarczalne.

Dopisek. : Noom , mam nadzieję ,że moja wypowiedź się Wam spodoba. Możecie mnie wspierać i szukać tematów na które mogłabym napisać post. Piszcie uwagi i motywacje w komentarzach oraz na : Mój Ask ♥
                                    Mój facebook ♥
 Poza tym stwierdziłam ,że fajną rzeczą będzie także udostępnianie na Weekendowy-Bananowy  również moich prac na j.polski i coś tego typu. :) Bądźcie więc na bieżąco !

 Miłego ^^


2 komentarze:

  1. Masz racje każdy chcę być kochany i pragnie kochać...
    Cudowny blog, powodzenia dalej!
    Zapraszam do mnie: http://goulddinggers.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za miłe słowa i motywację ! <3

    OdpowiedzUsuń