niedziela, 23 marca 2014

Z cyklu ,,Osobiste przemyślenia" : Stereotypy. Czy naturą ludzką jest ocenianie innych po wyglądzie ?

Hejka !
Temat dzisiejszego posta : Stereotypy. Czy naturą ludzką jest ocenianie innych po wyglądzie ?
Dlaczego stwierdziłam ,że chcę na ten temat napisać ? Hmm... bo jest to nasz problem. Wszystkich. Idąc ulicą nie potrafimy kogoś NIE ocenić. Zawsze sobie myślimy : " Jak ona wygląda ? Masakra ! Ja bym się nigdy tak nie ubrała. " Oceniamy innych nawet jak nie zdajemy sobie z tego sprawy i jest to naturą ludzką , aczkolwiek to nie oznacza ,że nie mamy z tym walczyć. Naszym obowiązkiem właśnie jest zwalczanie naszych złych przyzwyczajeń dla naszego dobra. I dobra innych.



Odnosząc się jeszcze do oceniania po wyglądzie, na portalu ask.fm jednym z najczęściej zadawanych pytań jest ( imię jest zupełnie przypadkowe ;3 ) : Adrian , na co zwracasz uwagę u dziewczyn ? Jak można się łatwo domyślić , najczęstszą odpowiedzią jest : Na charakter , gdyż iż ponieważ ja nigdy nie oceniam po wyglądzie , najważniejszy jest charakter , itp.
Uwierz , nie jest to prawdą. Czy odezwałbyś się do dziewczyny z krzywymi zębami , bez ręki nogi , za dużym nosem i co tam jeszcze chcesz ? Nie sądzę. Zobaczcie : Jest coś takiego jak ZAUROCZENIE. I w zauroczeniu zwraca się uwagę na wygląd i człowiekowi się wydaje ,że kocha daną osobę. W obecnym czasie zauroczenia są pospolite. Każdy ma swoją sympatię o której mówi do kolegów : Noo , ona mi się PODOBA. Podkreślam PODOBA. Więc jeśli tak mówimy i istnieją zauroczenia to jak to możliwe ,że ktoś wgl. nie zwraca uwagi na wygląd ? Uwierzcie mi , zwraca. Jest to naturą ludzką i nawet jeśli nie zdaje ktoś sobie sprawy z tego ,że zwraca uwagę na czyjś wygląd to i tak to robił , będzie robić i robi.

O co chodzi ze stereotypami ?
Stereotypy jako takie są zabawne. Jednak proszę Was , zdajcie sobie sprawę że nie wszystkie blondynki są głupie ,i że nie każdy chłopak to idiota , frajer i Bóg jeden wie co jeszcze. Wiele razy popełniałam błędy lub palnęłam takie głupstwo ,że inni mówili że istna ze mnie blondynka. Wtedy można się pośmiać ,ale jeśli będziemy się śmiali z czyjegoś błędu np. właśnie z błędu blondynki to ona może nie mieć naszego poczucia humoru i zrobimy jej przykrość. Są granice ludzkiego humoru i jeśli chodzi o stereotypy to tam takowa granica jest cienka. Umiejmy ją zauważyć i śmiejmy się tak ,
aby żart bawił wszystkich. Bo jeśli nie bawi wszystkich to nie jest on żartem.


Wszelkie zastrzeżenia , uwagi i motywowanie do pisania postów kierujcie na :
Mój facebook ♥
Mój Ask ♥
oraz zostawiajcie w komentarzach. :) <3


2 komentarze:

  1. Świetnie piszesz :) Masz baaaardzo ładny blog, podoba mi się tu! :-))

    Zapraszam do siebie, jeżeli ci się spodoba miło będzie jeżeli zaobserwujesz <3!
    http://onceethought.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za miłe słowa ! Chętnie zajrzę do cb ;-]

    OdpowiedzUsuń